Jumat, 16 Januari 2009

Doa Hari ini!!!


Penghulu Istighfar
  • - Ya Allah, sesungguhnya Engkaulah Tuhanku, tiada tuhan selain Engkau.
  • - Engkaulah yang mencipta segalanya dan aku adalah hamba abdiMu.
  • - Aku berada dalam perjanjian denganMu dan ikrar kepadaMu yang akan aku laksanakan dengan segala kemampuanku.
  • - Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari sebarang kejahatan yang telah aku lakukan.
  • - Aku akui dengan sebenar-benarnya segala nikmatMu ke atasku.
  • - Aku juga mengakui dosa-dosa terhadapMu. Maka ampunilah aku kerana sesungguhnya tiada yang boleh mengampunkan dosa-dosa (ini) kecuali Engkau, ya Allah.
Syaddad bin Aus r.‘a. meriwayatkan bahawa Nabi s.‘a.w. bersabda: “Penghulu istighfar ialah:“Allahumma anta rabbi…..” Sesiapa membacanya dengan yakin, pada waktu petang tiba-tiba ia mati pada malam itu, pasti ia masuk syurga. Sementara sesiapa membacanya dengan yakin pada waktu pagi, tiba- tiba ia mati pada hari itu, pasti ia masuk syurga.” (Riwayat al-Bukhari dan imam-imam hadis yang lain).

Tidak ada komentar: